Informasjon vårsesongen 2018
1. 25. mars: Leietakere ved bobleanlegget som ikke har fast
plass ved brygge 1, må ha flyttet båtene. Det tas forbehold om at
vær- og isforhold gjør det mulig å åpne bryggene før påske.
2. 21. april: Fellesutsetting med kran fra kl. 09:00. Påmelding til:
eyvind.lindmo@ntebb.no.
3. 1. mai: Området til EBBF skal være ryddet og fri for båter og
vogner/krybber. Eiere av vogner/krybber må selv finne egnet sted for
lagring, da det ikke er plass på EBBFs område.
Det tilbys ikke sommerlagring på foreningens landområde, da dette
kun skal brukes til parkering.
Alle bes om å rydde opp etter seg ved eget område etter
båtutsetting, og at vannslanger legges tilbake.
NB! Olje, bunnstoffbokser, batterier o.l. er spesialavfall som må
fjernes av den enkelte.
EBBFs avfallscontainer er KUN beregnet for restavfall. Dvs. at
matavfall heller ikke kan legges i avfallscontaineren.
4. 2. mai: Årets ryddedag. Oppmøte kl. 18:00.
5. Alle plikter å sette seg inn i havnereglementet og etterkomme
dette. Alle har plikt til selv å informere seg om endringer. Det
oppfordres til å følge med på våre hjemmesider www.ebbf.no.
6. Innvilget framleie av båtplass gjelder kun for 1 år av gangen.
Det må derfor søkes for hvert år.
7. Obs! Skader på egen båt forårsaket ved bryggeanlegget er ikke
EBBFs ansvar, men hver enkelt båteiers ansvar. Båtforeningens
kaskoansvar dekker brann og naturskade kun på bryggeanlegget.
8. Vis ekstra hensyn ved båtpassering forbi nedkjøringsrampa ved
tangen slik at de som setter ut båt fra henger slipper å baske med
unødvendige bølger. 5 knop er maks hastighet innenfor linjen mellom
ytterpunkt Bogakaia og rød stake ved Sørsikaia. Hekkbølger i havnen
må unngås.
9. Det mangler innrapportering fra båteiere som har strømkabel inn i
båten. Alle med strømkabel plikter å rapportere inn sitt forbruk
innen årsmøtet - og alle som bruker strøm plikter å ha egen måler om
bord i båten. Ved manglende innrapportering vil det faktureres ut i
fra et stipulert strømforbruk som tilsvarer kr. 1.500,-. Det gjøres
oppmerksom på at det vil bli foretatt kontrollmålinger.
10. Referat fra årsmøtet ligger under menyknappen ”Informasjon” på
våre hjemmesider.
11. Postadresse: EBBF – C/O Geir Teigen – Bartnes – 7730 Beitstad
E-postadresse: ebbf@online.no - hjemmesider: www.ebbf.no
Velkommen til en hyggelig og solrik båtsesong!
Styret
REFERAT ÅRSMØTE 2017
Onsdag 7. februar kl. 18:00
Sakliste:
1. Åpning og konstituering
2. Årsberetning
3. Regnskap 2017
4. Budsjett 2018
5. Innkomne saker
6. Valg
7. Kaffe med mer
Sak 1: Åpning og konstituering
Valg av møteleder og referent, samt to til å skrive under
protokollen.
Lovlig innkalling ved utsendelse av sakliste/årsberetning, samt
påminnelse ved annonse i Trønder-Avisa 23. januar. Godkjenning av
møteinnkalling.
------------------------------------------------------------
30 medlemmer og 3 passive medlemmer møtte. 1 medlem møtte med
fullmakt til å stemme på vegne av ett annet medlem.
Møteleder: Formann
Referent: Sekretær
Jan Erik Heggli og Tore Pettersen signerer protokollen.
Det kom forslag om at valgkomiteen bør ha en arbeidsinstruks, slik
at medlemmene kan komme med forslag innen en gitt frist.
--------------------------------------------------
Sak 2: Årsberetning for 2017
Styret:
Formann: Geir Teigen
Nestleder: Arvid Henriksen
Sekretær: Ove Elnan
Styremedlem: Øyvind Solheim
Styremedlem: Stein Bartnes
Vara: Jan Erik Heggli
Vara: Gunnar Moe
Revisorer:
Bjørn Kalmar Aasland, Kjell Harald Tangen
Valgkomité:
Roar Govasmark, Kurt Simonsen
Sesongen 2017
Båtsesongen startet som tidligere år ved påsketider, og dette året
var det mye dårlig vær som satte sitt preg på båtlivet. I 2017 kom
det oppsigelser som har resultert i at vi har 32 ledige faste
plasser, noe som svekker det økonomiske grunnlaget. Vi er av den
oppfatning at årsaken ligger i utbygging av nye bryggeanlegg i vår
nærhet. På forespørsel fra medlemmer, har vi på nytt sett på
muligheten for kortautomat for dieselfylling. Kostnaden ved dette
vil beløpe seg til ca. kr. 250.000,-. Ved et salg på 5000 liter vil
vi få en pris som ligger flere kroner over dagens literpris. Vi vil
heller forsøke en ordning med VIPPS i tillegg til bruk av kontanter.
Så langt vi har oversikt over, har det ikke vært tyveri eller
hærverk ved anlegget, men det er beklagelig at det blir kastet
matavfall i restavfallsdunkene. Dette har blitt påpekt fra
avfallsmottaket. Vi oppfordrer alle brukere av havnen til å
respektere skiltingen.
Frist for innmelding av strømforbruk er innen årsmøtet.
Arbeidslaget
Som tidligere er det blitt foretatt vedlikehold etter behov - sommer
som vinter. Ved bobleanlegget er det i hovedsak utskifting av
enkelte rør og slanger, og tidvis noen "Blow Out" som er blitt
utbedret. Ved brygge 1 vil vi få svingskive som dreier ved endringer
av flo og fjære. Tidligere har landfestet blitt brutt i stykker, og
i verste fall kan det føre til at landgangen ved brygga faller i
sjøen. Brygge 3 er blitt opprustet med nye rør under
bryggeelementene, og har delvis fått skiftet toppdekket. Det har som
ved brygge 2 gitt en mye bedre og stødigere brygge.
Bobleanlegget
Forrige vinter var det lite is, og det var ikke nødvendig å kjøre
kompressoren så ofte. Bølgedemperen fungerer ut fra forventningene.
46 båter ligger denne vinteren i bobleanlegget, hvor 1 båt ikke har
fast plass ved vårt anlegg.
Båter lagret på landområdet
40 båter er lagret på land denne vinteren – hvorav 5 ikke har fast
plass ved vårt anlegg.
Vi minner om at krybbe/båt skal være merket med navn og
telefonnummer slik at en lett kan komme i kontakt med eier om ting
skulle skje.
Paulinebrygga/gjestehavn
Etter at leietaker er på jordomseiling har Paulinebrygga vært ledig.
Den ligger som et godt vern mot vær og vind, og vil være
tilgjengelig for bruk etter behov. Gjestebryggen har hatt sporadiske
besøk.
Klubbhuset RAMPA
Det har vært 16 utleiekvelder, hvorav 12 betalende. Vi har ikke
kommet til noen løsning når det gjelder drift av kafeen, men vi har
registrert fra flere hold at dette er ønskelig.
Verkstedet er som tidligere godt intakt og er tidvis i hyppig bruk.
Kontingent/oppsigelser
Kontingent skal være innbetalt innen 15. mars. Eventuell oppsigelse
av plass må foreligge før denne dato om kontingent skal frafalles.
Ved oppsigelse av båtplass etter 15. mars vil ikke innbetalt
kontingent bli refundert.
Avlesing av strøm
Den enkeltes strømforbruk må innrapporteres innen årsmøtet 7.
februar.
Våre hjemmesider www.ebbf.no
Hjemmesidene driftes i egen regi. Primærmålet er å formidle
informasjon til medlemmene i forbindelse med opptak/utsetting, men
også annen viktig, relevant informasjon i løpet av året.
Send oss din e-postadresse
Hvis du ikke har sendt inn din e-postadresse, så send den til
foreningens sekretær: ove.elnan@husbyggeren.no.
Styremøter
Det ble avholdt 6 styremøter i 2017.
---------------------------------------------------------
Forslag om å ordne matavfallsdunker, samt å se om kafeen kan
holdes åpen for medlemmene når arbeidslaget er til stede. Det kom
også forslag om at arbeidslaget bør kunne bruke kafeen i stedet for
arbeidsrommet.
-----------------------------------------------
Sak 3: Regnskap 2017
-------------------------------------------------------
SMN Regnskap presenterte regnskapet.
Kommentarer til at strømkostnad og regnskapskostnad har økt.
SMN Regnskap sjekker litt nærmere om årsaken til økning i
strømkostnaden, og skal se om det er mulig å redusere
regnskapskostnadene.
Årsmøtet godkjente deretter regnskapet.
-----------------------------------------------
Sak 4: Budsjett 2018
-----------------------------------------
SMN Regnskap presenterte budsjettet.
Forslag om å få inntektene fra slippen inn i regnskapet.
Årsmøtet godkjente budsjettet.
----------------------------------------
Sak 5: Innkomne saker
5.1. Forslag om å avskrive foreningens gjeld til medlemmene:
I forbindelse med båtforeningens "utestående skyld" til sine
medlemmer i fm "kjøp" av båtplass, har jeg følgende forslag som et
punkt på kommende årsmøte. For å regnskapsmessig bli kvitt gjelden
til sine medlemer. Båtforeningen annmoder regnskapsfører via
regnskapskontoret som foreningen bruker, om å gi informasjon på
årsmøtet om hvordan foreningen best mulig, regnskapsmessig, kan
bruke f.eks. avskrivingsregler på innbetalt innskudd på medlemmenes
båtplasser. Finnes det muligheter vi kunne ha brukt for å
regnskapsmessig komme bort fra den gjelden foreningen i dag har til
sine medlemmer. Videre informere om de fordeler og ulemper
foreningen har med det systemet vi bruker i dag.
---------------------------------------------------------------------------
Forslagsstiller orienterte om saken, og trakk den deretter pga.
misforståelser.
------------------------------------------------------------------
5.2. Endring av VEDTEKTENE §2, §3 og §9:
- Setningen i §3: «Foreningen kan også ha medlemmer som ikke har
fortøyningsplass i
Eggebogen»...flyttes til §2 (da denne omhandler medlemskap).
- Samme setning strykes fra §3.
- «Kontingent og innmeldingsgebyr» endres til «Medlemskontingent,
innskudd og
årsavgift» for å skille kontingent og avgifter. Setningen «Hvert
enkelt medlem kan betale
forskjellig kontingent....» osv strykes av samme grunn.
- Setning vedr. kontingent for æresmedlemskap flyttes til §3 som
omhandler kostnader.
- Tillegg §2:«Alle medlemmer som har betalt kontingent, har tale- og
stemmerett i
Årsmøtet».
Ny §2 om MEDLEMSKAP foreslås da som flg.:
«Alle som anerkjenner foreningens vedtekter kan bli medlem.
Foreningen kan også ha
medlemmer som ikke har fortøyningsplass i Eggebogen. Medlemmene
plikter å holde seg til vedtektene og de vedtatte beslutninger.
Misligholdelse av vedtektene kan føre til at båtplass nektes.
Medlemmer eller andre som har ytet en ekstraordinær innsats for
foreningen, kan etter enstemmig vedtak i styret utnevnes som
æresmedlemmer. Alle medlemmer som har betalt kontingent, har tale-
og stemmerett i Årsmøtet».
Ny § 3 om KONTINGENT foreslås da som flg.:
«Medlemskontingent, innskudd og årsavgift for båtplass fastsettes av
Årsmøtet.
Medlemskontingenten og årsavgiften for båtplass forfaller pr.
15.mars. Overskrides denne frist, vil vedkommende etter forutgående
varsel bli strøket som medlem. Nye medlemmer som skal ha
fortøyningsplass, må så lenge det er begrenset antall båtplasser
stille seg på venteliste. Æresmedlemmer betaler ikke
medlemskontingent og årsavgift.
Tillegg § 9 STYRET........under GENERELT:
Styret legger fram TILTAKSPLAN for drift og framtidige investeringer
for Årsmøtet.
Tiltaksplanen revideres årlig.
..............................................................................................................................
Tillegget legges inn etter siste setning i det opprinnelige punktet
GENERELT
.................................................................................................................
Videre kommentarer:
Ordlyden «passivt medlemskap» tas ut av ordbruken i foreningens
dokumenter og praksis da den ikke eksisterer i Vedtektene; jfr §2.
Dette tilsier at det eksisterer kun flg. 2 medlemskategorier:
- Medlem (med eller uten båtplass/fortøyningsplass); med lik
medlemskont./like
rettigheter og plikter .
Æresmedlem; betaler ikke kontingent.
Endring av HAVNEREGLEMENTET:
Pkt 1. Generelt:
Nytt pkt 1.3: Utmeldelse som medlem/oppsigelse av båtplass:
«Medlemskapet kan fortsatt beholdes selv om man sier opp båtplassen.
Begge deler
må evt sies opp skriftlig. Ved oppsigelse av medlemskap etter 15.3.,
vil evt innbetalt
kontingent og årsavgift ikke bli refundert.»
- Pkt 1.3 blir nytt pkt. 1.4
- Pkt 3. Omsetning av bryggeplasser: Ordlyden «.../medlemskapet..»
må endres da den
ikke samsvarer med Vedtektene §2 (gml. §3):
Nytt pkt. 3.2 foreslås da som flg.:
«Når et medlem sier opp båtplassen, vil innskuddet bli tilbakebetalt
i hht køprinsippet
– og ikke når medlemmets fysiske båtplass er videresolgt.
Endring pkt 3.3: «Dersom innskuddet ikke er tilbakebetalt innen 9
måneder fra
oppsigelse av båtplassen, kan styret...........»
.....................................
Øvrig ordlyd beholdes.
Nedsetting av utvalg:
Som følge av avdekte uklarheter i Vedtekter og Havnereglement,
forslås:
Årsmøtet setter ned et utvalg som går gjennom Vedtektene og
Havnereglementet for å sikre samstemmighet mellom dokumentene på
alle punkter.
----------------------------------------------------------------------------------------
Forslaget fikk 19 stemmer. Det kreves 2/3-dels flertall.
Forslaget ble ikke godkjent.
Dvs. ingen endring i vedtekter og havnereglement.
-------------------------------------------------------------------------------------
5.3. Alternativt forslag fra styret til sak 5.2:
Vedtekter for EBBF:
Setningen i §3 strykes, slik at man må ha fortøyningsplass for å
være medlem.
§7: 6. linje ”Endring av vedtektene kan vedtas av det ordinære
årsmøtet med 2/3 flertall.” endres til ”Endring av vedtektene kan
vedtas av årsmøtet med 2/3 flertall”.
Havnereglement: Pkt. 3.2 og 3.3 tas ut og settes inn under §2 i
Vedtekter for EBBF.
Havnereglement: Pkt. 9.1. ”Endring av Havnereglementet kan foretas
av årsmøtet.” endres til ”Endring av Havnereglementet kan foretas av
årsmøtet med 2/3 flertall”.
Dette retter opp uklarheter og unødiggjør nedsetting av utvalg.
------------------------------------------------------------------------------------
Forslaget fikk 31 stemmer. Det kreves 2/3-dels flertall.
Forslaget ble ikke godkjent.
Dvs. ingen endring i vedtekter og havnereglement.
----------------------------------------------------------------------------
5.4. Opptaks-/kjørerampe for truck:
Som oppfølging av orientering om opptaks-/kjørerampe for truck,
foreslås flg. vedtak:
«I tillegg til vedtatt byggeplan, foreslås bygging av båtopptak for
truck i løpet av 2018».
-----------------------------------------------------------------------------------------
Bård Lundsaunet orienterte om planene.
Forslag omdefinert til: Utvalget fortsetter jobben mot neste
årsmøte.
19 stemte for.
Fikk ikke flertall.
---------------------------------------------
5.5. Alternativt forslag fra styret til sak 5.4:
Styret foreslår at byggeplanene med nedkjøringsrampe og bygging av
båtopptak for truck stilles i bero til båtforeningen igjen bygger
opp overskudd.
-----------------
29 stemte for.
Fikk flertall.
--------------------
5.6. Forslag til forbedring – tilgang til strøsand på brygge
1.
--------------------------------------------
Forslagsstiller trakk forslaget.
-----------------------------------------
Sak 6: Valg
Valgkomiteens forslag følger.
Styret:
Formann: Geir Teigen - på valg for 1 år
Nestleder: Arvid Henriksen – ikke på valg – 1 år igjen
Sekretær: Ove Elnan – ikke på valg – 1 år igjen
Styremedlem: Stein Bartnes – på valg for 2 år
Styremedlem: Øyvind Solheim – på valg for 2 år
Varamedlem: Per L. Berg - på valg for 1 år
Varamedlem: Knut Olav Forr – på valg for 1 år
Revisorer:
Bjørn Kalmar Aasland – på valg for 2 år
Kjell Harald Tangen – ikke på valg – 1 år igjen
Valgkomité:
Roar Govasmark – på valg for 2 år
Kurt Simonsen – ikke på valg – 1 år igjen
-------------------------------------------
Valgkomiteens forslag ble vedtatt.
------------------------------------------
Sak 7: Kaffe med mer.
Årsmøtet ble hevet kl. 22:00
Jan Erik Heggli
Tore Pettersen
Sign.
------------------------------------------------------------------------
REFERAT ÅRSMØTE 2017
Sakliste:
1.
Åpning og konstituering
2.
Årsberetning
3.
Regnskap 2016
4.
Budsjett 2017
5.
Utbedring av brygge 3
6.
Orientering om mudring i havneområdet
7.
Presentasjon av prosjekt båtslipp
8.
Innkomne saker
9.
Valg
10.
Kaffe med mer
Sak 1: Åpning og konstituering
Valg av møteleder og referent, samt to til å skrive under
protokollen. Lovlig innkalling ved utsendelse av
sakliste/årsberetning, samt påminnelse ved annonse i Trønder-Avisa
20. januar. Godkjenning av møteinnkalling.
-----------------------------
32 medlemmer og 1 passivt medlem møtte.
Møteleder: Formann Geir Teigen.
Referent: Sekretær Ove Elnan.
To til å underskrive protokoll: Eyvind Lindmo og Per Bardal.
Årsmøtet godkjente møteinnkallingen.
--------------------------------------
Sak 2:
Årsberetning for 2016
Styret:
Formann: Geir Teigen
Nestleder: Arvid Henriksen
Sekretær: Ove Elnan
Styremedlem: Øyvind Solheim
Styremedlem: Stein Bartnes
Vara: Jan Erik Heggli
Vara: Gunnar Moe
Revisorer:
Bjørn Kalmar Aasland, Kjell Harald Tangen
Valgkomité:
Roar Govasmark, Kurt Simonsen
Sesongen 2016
Som tidligere år var målet å få klargjort bryggene så
raskt det lot seg gjøre etter vinteren slik at de som ønsket å
starte sesongen før påske, fikk muligheten til det. Vi har etter
hvert fått merke konkurransen ved at flere båthavner bygges ut, og
dette gir seg utslag i at vi gjennom hele sesongen har hatt ledige
plasser som vi har kunnet tilby til nye medlemmer. Vi har også i
tillegg noen framleieplasser som leies ut på åremål. Det ble på
årsmøtet 2014 fremmet ønske om betalingsterminal. Etter 2 års
prøvetid, som var bindingstiden for forsøket, konkluderes det med at
behovet ikke er til stede. Dieselprisene vi opererer med gjør at vi
legger oss på hele beløp - dvs. at vi etter en varierende
innkjøpspris kan ha en inntekt til foreningen på mellom 20-50 øre
pr. liter som tilfaller fellesskapet. Av erfaring ser vi at mange av
våre medlemmer fyller diesel ved Jektbyen. Ut i fra disse
betraktninger, og at det påløper en utgift med terminalen, velger vi
å avslutte forsøket med betalingsterminal. Det ble ved forrige
årsmøte vedtatt å se på muligheter for ny slipp. Et utvalg ble
nedsatt og de vil i kveld presentere prosjektet.
Vi har i dag 15 ledige plasser for salg. Depositum til
samtlige utmeldte medlemmer er tilbakebetalt, slik at vi i dag står
med et gjenkjøpsbeløp på ca. kr. 201.000,-. Vi har i 2016 hatt 30
utmeldinger og utbetalt depositum til 35 medlemmer. På tross av
kameraovervåkning ble vi utsatt for hærverk/innbrudd i en seilbåt
som uvedkommende hadde brutt seg inn og bl.a. ødelagt inventar. Et
pulverbrannslokningsapparat ble tømt inne i salongen, og resultatet
var at båten ble kondemnert. Vi har ellers hatt besøk av
miljøvernavdelingen hvor det bl.a. ble påpekt hensetting av båter og
hengere utenfor vårt tildelte område. I den forbindelse hentet vi
inn kommunen, og de lovte å se på problemet og ta kontakt med
havnevesenet. Vi skulle også få kart over eierforholdene på området.
Det er et krav fra miljøvernavdelingen at presenning legges slik at
den samler opp bunnstoff og annet miljøavfall ved klargjøring av
båtene. Avfall etter bunnsmøring skal ikke kastes i restavfall, men
bringes til godkjent avfallsmottak av den enkelte. Det har vært
tilfeller at slikt avfall er blitt stående igjen. Dette vil ikke bli
akseptert i fortsettelsen, og det burde ikke være nødvendig å påpeke
dette.
Arbeidslaget
Alle bryggeelementer ved brygge 2 ble skiftet ut i 2016.
Fat og isopor er byttet ut med langsgående hele rør, noe som gir
langt bedre bærekraft. Bryggen, som var i dårlig stand, er nå blitt
stabil og i god forfatning. Dykkere fra Steinkjer sportsdykkerklubb
har i tillegg vært nede for å sjekke at fortøyningene var i god
stand. I tillegg er fat byttet med rør på 3 elementer ved
gjestebryggen. Rør er blitt innfestet med aluminiumsbånd, slik at vi
unngår trevirke i sjøen. I tillegg er det ytterste elementet ved
brygge 3 blitt skiftet ut med samme oppbygning som ved
gjestebryggen.
Bobleanlegget
Bobleanlegget har fått sin årlige sjekk, og en del slanger
er blitt byttet ut. Skjellgroing er et stadig tilbakevendende
problem, men også i år har ærfuglen vært behjelpelig med å fjerne
skjellene. Bølgedemperen har også gjennom denne sesongen vist seg å
svare til forventningene. 44 båter ligger denne vinteren ved
bobleanlegget. Vi har 7 ledige plasser ved brygga. Som vanlig krever
anlegget en god del ettersyn og forbedringer, noe som også er
foretatt.
Båter lagret på landområdet
37 båter er denne vinteren lagret på land. De har en annen
plassering enn tidligere - dette for å slippe å flytte krana ved
opptak og utsetting. Vi har krevd at krybber eller båter skal være
merket med navn og telefonnummer, slik at en lett kan komme i
kontakt med eier om ting skulle skje.
Paulinebrygga/gjestehavn
Brygga har vært utleid på spesielle vilkår uten at dette
har skapt problemer. Når det gjelder vinterlagring er dette på
leietakers ansvar da brygga ikke er oppsatt med bobleanlegg. Det har
denne sesongen kun vært sporadiske besøk ved gjesteanleggene, men vi
kan gjennom disse tilby en god gjestehavn også for større båter.
Salget av diesel er på et noe lavere nivå bl.a. ved at fylling også
foregår utenfor vårt anlegg.
Klubbhuset RAMPA
Det har vært 12 utleiekvelder, derav 7 betalende. Det har
vært forsøkt å komme frem til drift av kafeen gjennom forespørsler
til lag og foreninger, men det har så langt ikke lyktes. Verkstedet
har som tidligere vært i hyppig bruk.
Kontingent/oppsigelser
Kontingent skal være innbetalt innen 15. mars. Eventuell
oppsigelse av plass må foreligge før denne dato om kontingent skal
frafalles. Ved oppsigelse av båtplass etter 15. mars vil ikke
innbetalt kontingent bli refundert.
Avlesing av strøm
Den enkeltes strømforbruk må innrapporteres innen årsmøtet
8. februar.
Våre hjemmesider www.ebbf.no
Hjemmesidene driftes i egen regi. Primærmålet er å formidle
informasjon til medlemmene i forbindelse med opptak/utsetting, men
også annen viktig, relevant informasjon i løpet av året.
Send oss din e-postadresse
Hvis du ikke har sendt inn din e-postadresse, så send den
til foreningens sekretær:
ove.elnan@husbyggeren.no.
Styremøter
Det ble avholdt 5 styremøter i 2016.
-----------------------------------------
Sekretær Ove Elnan leste årsberetningen.
Det var ingen kommentarer til beretningen.
-----------------------------------------
Sak 3: Regnskap
---------------------------------------------------------------
SMN Regnskap
presenterte regnskapet - som ble godkjent av årsmøtet.
--------------------------------------------------------------
Sak 4: Budsjett 2017
----------------------------------------------------------------
SMN Regnskap
presenterte budsjettet - som ble godkjent av årsmøtet.
---------------------------------------------------------------
Sak 5: Utbedring av brygge 3
-----------------------------------------------------------------
Arbeidslaget vil, som i fjor på brygge 2, foreta denne
utbedringen.
---------------------------------------------------------------
Sak 6: Orientering om mudring i havneområdet
-----------------------------------------------------------------------
Nestleder Arvid Henriksen orienterte om mudring.
Ca. 15 mål, 1 m dybde = 15.000 m3. Kostnad antas å ligge rundt ca.
2,5 millioner.
I tillegg er det usikkerhet rundt kostnaden ved deponi av massene. I
første omgang
skal dybden mellom brygge 1 og bølgedemper sjekkes, og båter som
stikker dypt
flyttes til yttersiden av brygge 1.
-----------------------------------------------
Sak 7: Presentasjon av
prosjekt båtslipp
------------------------------------------------------------------------------------
Bård Lundsaunet fra prosjektgruppa orienterte om både bygging av
slipp og innkjøp av vogn og traktor.
Årsmøtes flertall på 22 medlemmer stemte for å starte med bygging av
rampa i 2018.
Innkjøp av vogn og traktor vil bli avgjort ved et senere årsmøte.
Ca. kostnad rampe: 250.000,-.
Ca. kostnad vogn og traktor: 1,1 million.
-----------------------------------------
Sak 8: Innkomne saker
Det har ikke kommet inn noen saker innen fristen 10. januar.
Sak 9: Valg
Valgkomiteens forslag følger.
Styret:
Formann: Geir Teigen - på valg for 1 år
Nestleder: Arvid Henriksen – på valg for 2 år
Sekretær: Ove Elnan – på valg for 2 år
Styremedlem: Stein Bartnes – ikke på valg – 1 år igjen
Styremedlem: Øyvind Solheim – ikke på valg – 1 år igjen
Varamedlem: Jan Erik Heggli - på valg for 1 år
Varamedlem: Gunnar Moe – på valg for 1 år
Revisorer:
Bjørn Kalmar Aasland – ikke på valg – 1 år igjen
Kjell Harald Tangen – på valg for 2 år
Valgkomité:
Roar Govasmark – ikke på valg – 1 år igjen
Kurt Simonsen – på valg for 2 år
---------------------------------------
Årsmøtet stemte for valgkomiteens forslag.
----------------------------------------
Sak 10: Kaffe med mer.
Årsmøtet ble hevet kl. 20:00
Sign. Per Bardal
E. Lindmo
|
|